A mellrák sokat számára egy borzalmas, de - szerencsére - a hírek és a statisztikák mögé bújt betegség. Nem mindenki találkozik vele, nem mindenki szembesül a létével: így vannak ezzel a férfiak is, akik sokszor elfelejtik a létezését, és csak akkor szembesülnek a fájdalommal és szenvedéssel, amikor egy szerettüket, családtagjukat az áldozat.
Azoknak a nőknek, akiket ezzel a szörnyű betegséggel diagnosztizáltak, azonban örökre megváltozott az életük. Az ő példájuk is mutatja, hogy nem szabad a tudatlanság fátyola mögé bújni: ismerni kell az "ellenséget".
Az ő történetük adja az alapját az "Öt" című filmnek is, mely a Lifetime csatornán a október 10-én debütál az Egyesült Államokban. A filmet a Ford által elindított "Harcosok Pinkben" kampány támogatásával olyan sztárok rendezték közösen, mint Jennifer Aniston, Alicia Keys, Demi Moore, Patty Jenkins és Penelope Spheeris.
Az "Öt" tulajdonképpen öt kisjátékfilm, mely a rendezők szemszögén keresztül mutatja be egy-egy nő sorsát. A film a dráma alapvetés ellenére is igyekezett vidámságot csempészni a jelenetek közé, a történet a különböző stádiumban járó női szereplők segítségével mutatja be, hogyan is állunk hozzá a betegséghez, és hogyan keressük meg magunkban az erőt a folytatáshoz, a kór legyőzéséhez.
A film egyik jelenetébe a "Harcosok Pinkben" kampányát is beépítették. "Ez a kampány mindig is azt szerette volna bemutatni, hogy milyen bátorságra és erőre van szükség, ha szembe akarunk szállni ezzel a betegséggel" - mondta Tracy Magee, aki a brand egyik felügyelője a Fordnál. "Ebben az évben erre erre az öt történetre koncentrálunk - a Lifetime projektje tökéletesen összeforr a mi kampányunkkal".